۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

نامه میرحسین موسوی و کروبی درباره نقض قانون توسط صدا و سیما


HTML clipboard

ميرحسين موسوي ، مهدي كروبي داوطلبان نامزدي در انتخابات رياست جمهوري ايران از جناح اصلاح طلب، با انتشار نامه هايي جداگانه، به عملكرد صدا و سيما در انتخابات اعراض كردند.

ميرحسين موسوي در نامه اي خطاب به رئيسان قوه قضائيه و مجلس و دادستان كل كشور، صدا و سيما را به "نقض مكرر و آشكار بي طرفي" و پخش برنامه هاي "كم مايه" متهم كرد.

آقاي موسوي در نامه خود مي نويسد كه عملكرد صدا و سيما طوري است كه "گويي قرار نيست دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، صحنه برابر و جدي رقابت نامزدها باشد".

او از رئيسان قواي مقننه و مجريه و دادستان كل كشور خواسته شده "با توجه به وظيفه قانوني خود در قبال نظارت بر اجراي دقيق قانون انتخابات"، اعتراض او را پي گيري كنند.

آقاي كروبي روز سه شنبه ۲۹ ارديبهشت در نامه اي سرگشاده به عزت الله ضرغامي، به او هشدار داده است در صورتي كه صدا و سيما بخواهد از "تفاوت ديدگاه" ميان نامزدهاي اصلاح طلب سوءاستفاده كند، ساكت نخواهد نشست و "از هر راه ممكن به صورت مستقيم با مردم" سخن خواهد گفت

آقاي كروبي نيز در نامه خود به آقاي ضرغامي، صدا و سيما را به عملكرد جانبدارانه و "تخريب" خود متهم كرده است.

يكي از اقداماتي كه اعتراض شديد آقاي كروبي را برانگيخته، پخش خبري در مورد لغو سفرهاي استاني آقاي كروبي بوده كه در آن علت لغو سفرها، بيماري آقاي كروبي اعلام شده است.

اين در حالي است كه آقاي كروبي و حزب اعتماد ملي مي گويند دليل لغو سفرهاي استاني به آذربايجان شرقي و گيلان، درگذشت آيت الله بهجت بوده است.

آقاي كروبي نوشته كه سالم و سرحال است و امروز به اردبيل سفر مي كند.

موضوع ديگري كه در نامه آقاي كروبي به آن اعتراض شده، پخش قسمت هايي از سخنراني او در جمع دانشجويان نجف آباد بوده است كه آقاي كروبي در آن از هواداران آقاي موسوي به دليل به هم خوردن جو مراسم انتقاد كرده است.

آقاي كروبي در نامه خود به آقاي انتظامي نوشته است: "ستاد آقاي موسوي اعلام كرده كه افرادي كه خود را به ايشان منسوب مي كردند نسبتي با اين ستاد نداشته اند و اين (حادثه)| توطئه جناح مخالف اصلاحات است".

آقاي كروبي به صدا و سيما اعتراض كرده كه چرا فقط همان قسمت از سخنانش را كه در انتقاد از هواداران آقاي موسوي بوده، پخش كرده است.

او مي نويسد: "آيا صدا و سيما جسارت آن را دارد كه بخش هاي ديگر سخنراني من در باره آقاي محمود احمدي نژاد را هم پخش كند؟... و آيا همين كار را در باره اختلاف اصولگرايان با آقاي احمدي نژاد انجام مي دهد"؟

آقاي كروبي از آقاي ضرغامي خواسته است نظارت بيشتري بر عملكرد انتخاباتي صدا و سيما اعمال كند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin