۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۶, شنبه

مظنون اصلي قتل هاي زنجيره يي در قزوين دستگیرشد

New Page 3

مظنون اصلي قتل هاي سريالي قزوين دستگير و بازجويي ها از او آغاز شده است. اين زن كه هيچ مشخصاتي از او اعلام نشده تاكنون ارتكاب قتل ها را گردن نگرفته اما دادستان قزوين اعلام كرده وي جدي ترين مظنون اين پرونده است.

بنا به گفته محمدباقر الفت- دادستان قزوين- اين متهم در پي تحقيقات گسترده يي كه صورت گرفته بازداشت شده و سوابق متعدد كيفري او و شواهد زياد ديگري كه به دست آمده است بر دخالت وي در قتل زنان دلالت دارد. نخستين حلقه از زنجيره اين جنايت ها قتل زني 64ساله به نام كبرا است. او در روز 14 بهمن ماه پارسال به قصد رفتن به آزمايشگاه از خانه اش خارج و جسد وي دو روز بعد در مسير فرعي جاده الموت پيدا شد. راز مرگ اين زن كه با طناب خفه شده بود سر به مهر باقي ماند تا اينكه 24 روز بعد دومين مقتول كه زني 60ساله بود به تله مرگ افتاد و جسدش در بوستان فدك پيدا شد. پس از آن پليس ديگر جنازه يي كشف نكرد تا اينكه روز 9 فروردين ماه كارآگاهان به منطقه مينودر رفتند تا به تحقيق درباره قتل زني 67ساله به نام عاطفه بپردازند كه جسدش در جوي آب رها شده بود. كشف جسد سه زن كه در يك گروه سني قرار داشتند و به يك شيوه كشته شده بودند فرضيه سريالي بودن اين جنايت ها را مطرح كرد. علاوه بر سن و سال مقتولان و نحوه قتل ها دلايل ديگري نيز وجود داشت كه بر اين فرضيه مهر تاييد مي زد. از همه كشته شدگان مقداري طلا و پول سرقت شده بود اما به نظر نمي رسيد هدف قاتل يا قاتلان دزدي باشد.

هر سه اين افراد در مكان ديگري به كام مرگ كشانده و سپس اجسادشان به مناطق خلوت و كم تردد منتقل شده بودند و به نظر مي رسد اين زنان براي انجام كارهاي خود از يك مسافربر شخصي استفاده كرده اند. به رغم تمامي اين شواهد نيروي انتظامي ارتباط قتل ها با يكديگر را به شدت تكذيب كرد. در اين روزها دو مظنون نيز درخصوص اين جنايت ها بازداشت شدند؛ يكي از آنها مردي رواني و ديگري يك زن ميانسال بود. اين دو اتهام آدمكشي را انكار كردند و وقوع چهارمين قتل ثابت كرد حرف هايشان مطابق واقعيت است. مقتول شماره چهار يك معلم 51ساله به نام صغرا بود كه كاركنان شهرداري جسدش را در نزديكي ميدان گل ها در كنار ديوار يك دانشگاه پيدا كردند. صغرا روز قبل از كشف جنازه همراه برادرش به سبزه ميدان قزوين رفته و ساعت 17 از او جدا شده بود. وقتي خبري از اين زن نشد برادر وي ساعت 22 همان شب موضوع را به پليس گزارش داد. بي پاسخ ماندن تماس هاي تلفني با صغرا احتمال وقوع حادثه يي دلخراش را بيشتر مي كرد تا اينكه بالاخره يك مرد تلفن او را جواب داد و گفت گوشي موبايل را پيدا كرده است و نمي داند به چه كسي تعلق دارد. حرف هاي مرد ناشناس براي كارآگاهان يك نشانه قوي تلقي مي شد مبني بر اينكه معلم 51ساله كشته شده است.

يك روز بعد وقتي جنازه صغرا پيدا شد افسران جنايي اعلام كردند قتل هر چهار زن توسط يك نفر صورت گرفته و قاتل در اين جنايت نيز سعي كرده قرباني خود را خفه كند اما چون موفق به اين كار نشده او را با وارد كردن ضربات جسمي سخت كشته است. پس از تاييد زنجيره يي بودن اين كشتارها گروهي از كارآگاهان جنايي از تهران عازم قزوين شدند تا رشته تحقيقات را در دست بگيرند و قاتل ناشناس را متوقف كنند. كوشش آنها در روزهاي اول بي ثمر ماند و جاني تحت تعقيب توانست پنجمين طعمه اش را نيز كه زني 50ساله بود در 19 ارديبهشت شكار كند. بعد از آن هر از گاهي از افزايش تعداد قربانيان سخن به ميان مي آمد اما سرهنگ خاكباز- معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان قزوين- ديروز اين اخبار را بي اساس دانست و گفت؛ كشف جسد دو زن ديگر در اين شهر صحت ندارد و مردي نيز كه گفته مي شد قرباني قاتل سريالي شده در يك درگيري جان باخته و وي از قربانيان جنايت هاي زنجيره يي نيست.

وي در ادامه به جو رواني حاكم بر قزوين اشاره كرد و گفت؛ شرايط به گونه يي است كه مردم ترسيده اند به طوري كه بيش از 50 درصد تماس هايي كه از سوي شهروندان با پليس گرفته و ادعا مي شود افرادي با خودرو قصد داشتند آنها را بدزدند اصلاً موضوعات مشكوكي نبوده است.اگرچه مقامات انتظامي از هراس و وحشت مردم قزوين گلايه دارند اما همين ترس مي تواند يكي از عوامل اصلي باشد كه دامنه فعاليت هاي قاتل سريالي را كاهش داده است چرا كه نيروي انتظامي پيش از اين از زنان خواسته بود سوار خودروهاي مسافربر شخصي نشوند و اكنون مردم با هراس از اينكه در دام جاني ناشناس گرفتار شوند احتياط بيشتري به خرج مي دهند. در حال حاضر تحقيقات تيم ويژه كارآگاهان جنايي براي رازگشايي از قتل ها ادامه داد. از سويي زن دستگيرشده به عنوان مظنون شماره يك معرفي شده است. محمدباقر الفت ديروز درباره اين زن به فارس گفت؛ احتمال مي رود او با يك دستگاه خودرو در قتل ها مشاركت داشته است.علي افتخاري- معاون دادستان- نيز به خبرنگار اعتماد در قزوين گفت؛ دستگيري اين زن پس از چند روز كار كارشناسي و كنترل نامحسوس توسط ماموران صورت گرفته است و شواهد و مستندات زيادي عليه او وجود دارد كه دخالتش را در اين قتل ها مسجل مي كند. وي افزود؛ هنگام دستگيري اين متهم مدارك ارزشمندي به دست آمد و خودرويي نيز كه احتمال مي رود از آن در قتل ها استفاده شده، كشف و توقيف شده است. بنابر اين گزارش متهم كه زني 35ساله است بعدازظهر پنجشنبه در خانه اش در شمال شهر قزوين دستگير شد و تاكنون به غير از مقامات دادستاني هيچ شخص ديگري حاضر به توضيح درباره بازداشت او نشده و تحقيقات به صورت محرمانه پيش مي رود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin