۱۳۸۸ خرداد ۱۸, دوشنبه

بخشی از پاسخ دوم مرکز تحقیقات استراتژیک به احمدی‌نژاد

HTML clipboard

مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که ریاست آن بر عهده حسن روحانی دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی و مسئول اسبق پرونده هسته‌ای است؛ با انتشار بیانیه شماره 2 خود به حملات اخیر محمود احمدی‌نژاد پاسخ گفت.

تأسف‌آمیزتر آنکه خلاف‌گویی و عوام‌فریبی در مناظرات انتخاباتی تا آن‌جا پیش رفته که ادعا شده است تیم سابق مذاکرات هسته‌ای با پذیرش «ترتیبات اجرایی» گویی به ذهن و فکر دانشمندان کشور قفل زده است تا این که گویی جناب آقای احمدی‌نژاد سر رسید و با رد «ترتیبات اجرایی»، چنین قفلی را از ذهن دانشمندان هسته‌ای کشور باز کرد. لازم به ذکر است که جمهوری اسلامی ایران در زمستان سال 1381 یعنی هشت ماه قبل از آغاز مسئولیت تیم سابق مذاکرات، «ترتیبات اجرایی» را امضا کرده است. ضمن آن که تمامی کشورهای عضو NPT ترتیبات اجرایی را پذیرفته‌اند و ایران آخرین کشوری بود که با اجرای این ترتیبات موافقت کرد و بنابراین طبق نظر ایشان تمام کشورهای عضو آژانس (146 کشور و من جمله بزرگترین کشورهای صنعتی جهان) بر فکر دانشمندان خود قفل زده‌اند.

جناب آقای رئیس‌جمهور در مناظره انتخاباتی خود اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را نیز به باد انتقاد گرفته و آن را زمینه‌ساز دسترسی دشمنان ملت به اطلاعات سری نظامی کشور دانسته‌اند.
جناب رئیس‌جمهور قطعاً استحضار کامل دارند که در دوران ریاست جمهوری ایشان و به رغم اظهارات انتخاباتی و تبلیغاتی‌ای که این روزها مطرح می‌کنند؛ دسترسی بازرسان آژانس به موضوعات نظامی و غیرنظامی کشور در دولت ایشان در مواردی حتی فراتر از پروتکل الحاقی بوده و به دلیل غفلت یا اشتباه به آژانس اجازه داده شد حتی وارد موضوعات حساس نظامی شود. متاسفانه باید گفت برخی از دسترسی‌هایی که طی چهار سال اخیر به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داده شده مطلقاً در حوزه اختیارات آژانس نبوده است و هیچ حقی برای طرح این گونه مسایل توسط آژانس وجود نداشته است.

آقای دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از مناظره انتخاباتی تصریح کرده‌اند که در زمان مسئولیت تیم سابق مذاکرات هسته‌ای 7 قطعنامه علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شده است و ابراز عقیده نمودند که اهمیت قطعنامه‌های شورای حکام به مراتب بیشتر از قطعنامه‌های شورای امنیت است؛ چرا که به گفته جناب رئیس‌جمهور قطعنامه‌های شورای حکام «حقوقی» و قطعنامه‌های شورای امنیت «سیاسی» و «کم اهمیت» هستند. مطمئناً اگر جناب رئیس‌جمهور از یک کارشناس در حد لیسانس حقوق و روابط بین‌الملل مشاوره می‌گرفتند، به ایشان گفته می‌شد

با توجه به این که دولت نهم و شخص رئیس‌جمهور بارها تاکید کرده‌اند هیچ مطلب پوشیده‌ای از ملت ندارند و انتشار این مطالب نیز نمی‌تواند آسیبی را متوجه امنیت ملی یا اسرار جمهوری اسلامی نماید؛ قویاً از آقای احمدی‌نژاد می‌خواهیم هر چه سریع‌تر دستور انتشار متن کامل اسناد و مذاکرات هر سه دوره را به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی صادر نمایند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin